امین شجاعی يكشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰

یك تخته بزرگ برای برش، یك كاسه سریش و رول‌های كاغذی نقش‌دار؛ اینها تمام ابزاری است كه تا امروز برای انجام كاری خارق‌العاده در خانه نیاز بود. هر زمان نیازی به نقشی عجیب روی دیوارها احساس می‌شد فوری این ابزارها به دست ماهرترین كارشناسان ردیف می‌شدند و كاغذهای رنگی خانه‌ها را به نقشی متفاوت درمی‌آوردند.

اما حالا ماجرا كمی فرق كرده؛ حالا در ابزار كار گروه دیگر خبری از رول‌های كاغذی نیست. آنها جای‌شان را به قلم‌موها داده‌اند. نقش‌های چاپی روی كاغذها هم واقعی‌تر شده‌اند؛ هنری‌تر و ملموس‌تر. برای داشتن خانه‌ای متفاوت اصلا لازم نیست كار خاصی بكنید. فقط باید كمی با رنگ و قلم‌مو بیشتر دوست باشید!

طرح‌های هندسی از محبوب‌ترین نقش‌هایی هستند كه این روزها در طراحی اتاق‌های منزل از آنها استفاده می‌شود؛ البته نه به صورت كاغذدیواری بلكه به صورت نقاشی‌هایی كه با ظرافت طرح‌ها را در كنار هم قرار داده‌اند. طرح‌های هندسی كه اغلب به صورت سه‌بعدی هم كشیده می‌شوند در انواع بزرگ و كوچك می‌توانند در اتاق نقش ببندند؛ فقط با توجه به این نكته كه باید در زمان ترسیم به ارتفاع دیوار دقت داشت تا نقشی نیمه‌كاره باقی نماند.

 

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان


مساله رنگ هم در طرح‌های هندسی مطرح است. این روزها دیگر اصلا لازم نیست طرح‌تان با دكوراسیون خانه هماهنگ باشند. نیازی نیست رنگ‌های طرح خانه با رنگ كاناپه و دیگر مبلمان همخوانی داشته باشد. گاهی جذاب‌ترین فضا، فضایی است كه حضور یك اثر هنری با رنگ‌های متضاد با رنگ دكوراسیون در آن به چشم می‌خورد. پس اصلا از رنگ نترسید و تا می‌توانید مثلث، دایره و مستطیل رنگی روی دیوارها بكشید.

رنگ قرمز تند دیوارهای این خانه خودش یك داستان است و طرحی كه برای تزیین دیوار اصلی اتاق نشیمن انتخاب شده است نیز داستانی دیگر. این روزها خیلی‌ها برای تزیین دیوارهای خانه‌شان ترجیح می‌دهند به جای استفاده از تابلوهای هنری كل دیوار خانه را به طرح دلخواه‌شان درآورند. این وسط باید این نكته را در نظر داشته باشید كه حتما نباید تم یا موضوع خاصی در طرح دیوار وجود داشته باشد؛ مثلا می‌توانید در خانه‌ای كلاسیك یا روستیك یك اثر هنری آبستره (انتزاعی) به نمایش بگذارید؛ بنابراین با در نظر گرفتن سبك و تم در دكوراسیون خانه دست خود را در انتخاب اثر هنری مورد علاقه‌تان نبندید و خودتان را محدود نكنید.

 

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان


گاهی انتخاب یك اثر هنری می‌تواند راهی برای نزدیك كردن دكوراسیون به سبك و سلیقه شخصی شما باشد. پس هر طرحی خواستید به اتاق‌تان بزنید و بعد رنگ باقی دیوارها را با آن متناسب كنید؛ به‌خصوص زمانی كه یك هنر آبستره را پسندیده‌اید و می‌خواهید فضا را كمی هنری جلوه دهید. این‌جور وقت‌ها باید خودتان را رها كنید و فقط به فكر نهایت هنر باشید!

استفاده از استیكر درخت‌ها روی دیوارهای خانه زمانی باب بود؛ به‌خصوص در اتاق خواب‌ها و اتاق بچه‌ها كه برای هركدام طرح و نقشه‌های زیادی با جزییات تمام به بازار آمده بود. اما داستان درخت‌های دیواری در خانه‌ها این روزها به جاهای عجیبی رسیده؛ اینكه به جای استفاده از استیكرهای مصنوعی از طرح و رنگ‌های واقعی استفاده شود؛ یعنی اول زمینه اتاق را به رنگ دلخواه درآورد و بعد روی آن هر شكل و شمایلی از درخت‌ها را به نمایش گذاشت.

 

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان

 

می‌توان با كمی دقت جزییات دیگری هم وارد درخت‌های ردیف شده در اتاق كرد؛ مانند پرنده‌ها یا شاخ و برگ‌های اضافی. داشتن یك درخت نقاشی این روزها خیلی بیشتر از استیكرهای براق مصنوعی طرفدار دارد.

طرحی را كه می‌بینید نه یك كاغذدیواری یك‌پارچه است و نه پوستر چاپی. این اثر هنری زیبا كه به دیوار تمام سفید این خانه طرحی عجیب داده نقش آبرنگ است كه فقط با سایه روشنی از رنگ‌های پایه به وجود آمده است. كار زیاد سختی هم نیست. اگر خودتان اهل كار هنری باشید می‌توانید از پس آن بربیایید.

 

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان


اول ساقه‌های گل‌ها را بكشید؛ یعنی از رنگ‌های پایه آب كمك بگیرید و با قلم‌مویی مناسب ساقه‌های سبز رنگ را نقش بزنید. بهتر است خطوط صاف و دقیق نباشند و بخش‌هایی از آن كم‌رنگ و بخش‌هایی پررنگ بمانند. بعد هم رسم گل‌ها شروع می‌شود؛ با تكنیك پخش كردن رنگ‌ها از غلیظ‌ترین حالت ممكن به رقیق‌ترین. كافی است قبل از كار فقط طرحی را كه می‌خواهید یك‌بار مرور كنید و كار طراحی آن را به آدم خبره‌ای بسپارید. طرح‌های آبرنگی روی دیوار این روزها بیشتر از پوسترهای دیواری خواهان دارند و حتی خیلی‌ها آنها را به داشتن یك تابلوی هنری ترجیح می‌دهند.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل