عادل مسعودی دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

گاهی فكر می‌كنیم توجه كردن به جزئیات در دكوراسیون داخلی كاری بیهوده است. جالب است بدانید طراحان موفق دكوراسیون داخلی نظر متفاوتی دارند. این طراحان به جزئیاتی مثل نصب یك تابلوی زیبا روی دیوار، انتخاب قاب آینه‌ای خاص یا گلدانی زیبا بسیار توجه می‌كنند. اگر دل‌تان یك فضای لاكچری می‌خواهد باید دنبال المان‌های خاص باشید؛ كوچك‌های بزرگی كه بیش از آنكه فكرش را بكنید به چشم می‌آیند.

گالری رسپینا با مدیریت نادر یزدآبادی با پرداختن به جزئیاتی مثل سیستم آویز جدید، تابلوهایی دكوراتیو، گلدان و. . . به دنبال خلق فضایی خاص و توام با آرامش برای مخاطبانش است. این گالری كه از سال ۸۴ فعالیتش را آغاز كرده، از همان زمان اقدام به وارد كردن پروفیل‌های چوبی، آثار چاپی نقاش‌های مطرح جهان از شركت‌های معتبر اروپایی، گل‌های مصنوعی و گلدان‌هایی خاص و همچنین سیستم آویز تابلو كرده است.

اغلب مشتری‌های این گالری بیمارستان‌ها، مجتمع‌ها و برج‌های مسكونی لوكس هستند. گالری رسپینا برای كسانی كه دل‌شان دکوراسیونی متفاوت می‌خواهد، پیشنهاد‌های تازه‌ای دارد.

گلدان‌ها و باكس‌های گل

گلدان‌های وارداتی رسپینا از جنس چوب و دست‌ساز هستند. البته گلدان‌های دیگری هم با طراحی و اجرای تیم ایده‌پرداز این گالری ساخته می‌شود. جنس گلدان‌ها از چوب و MDF است. گلدان‌ها از آن دست المان‌هایی است كه امكان حضورشان در اكثر فضاهای مسكونی، اداری، درمانی و. . . وجود دارد. جایگاه گل و گلدان فقط روی میز یا كنار دیوار نیست!

 

 اگر دل‌تان دکوراسیونی متفاوت می‌خواهد


در راهروهای بیمارستان‌ها، هتل‌ها، كنار میز پذیرش و. . . جایگاه مطلوبی برای داشتن یك یا چند گلدان زیبا است. القای حس امید به زندگی در فضاهای درمانی بسیار تاثیرگذار است. حضور گلدان به‌خصوص با گل‌ها و شاخ و برگ‌هایی سبزرنگ در راهروهای فضاهای درمانی آرامش‌بخش است چرا كه انسان با این رنگ رابطه حسی خوبی برقرار می‌كند.

درست است كه حضور گل طبیعی فضا را تلطیف می‌كند اما برای فضاهایی كه نور طبیعی مناسبی ندارند یا امكان رسیدگی به گل وجود ندارد چه بهتر كه گل مصنوعی با كیفیت و خوش‌رنگ و لعابی را جایگزین گل طبیعی كنید.

 

قاب آینه

یك ویژگی بسیار تاثیر گذار كه باعث متمایز شدن آینه می‌شود، نوع قاب آن است؛ مساله‌ای كه تا به حال كمتر به آن توجه شده است. نوع طراحی و انتخاب قاب آینه به دكوراسیون و نوع فضای شما بستگی دارد. قاب آینه‌هایی با سبك مدرن، كلاسیك، دكوراتیو و. . . وجود دارد. طراحی دكوراسیون فضای شما مدرن است؟

 

 اگر دل‌تان دکوراسیونی متفاوت می‌خواهد


اگر پاسخ شما مثبت است، مسلما نمی‌توانید یك قاب آینه كلاسیك انتخاب كنید چون با فضا و دیگر اجزای دكوراسیون شما همخوانی نخواهد داشت. آینه‌ها كانون توجه هر فضایی هستند. آینه را می‌توانید روی شومینه، كنسول، دیوار و. . . نصب كنید. آینه بسته به اینكه كجای فضا قرار گرفته باشد می‌تواند انعكاس‌دهنده بسیار خوبی از فضای اطرافش و همچنین نور باشد.

 

سیستم آویز تابلو   

آویزهای زنجیره‌ای كه در گالری‌ها و موزه‌ها، آثار هنری را به دیوار نصب می‌كرد، یادتان هست؟‌‌ همان زنجیرهای فلزی‌ كه از آثار هنری هم بیشتر جلب‌ توجه می‌كرد! حدود پنج سالی است كه سیستم‌های آویز جدیدی وارد ایران شده است. شاید در موزه امام علی(ع)، ملك، گالری پردیس سینمایی ملت، برج میلاد و... سیستم جدید آویز تابلو را دیده باشید. این آویز، قلاب‌هایی دارد كه هر كدام 15 كیلوگرم وزن را تحمل می‌كنند.

 

 اگر دل‌تان دکوراسیونی متفاوت می‌خواهد


آویزهای آن هم بسیار ظریف و بی‌رنگ است و در نگاه اول به چشم نمی‌آید. در نتیجه ارزش آثار هنری را زیر سوال نمی‌برد. مزیت این آویز‌های جدید كه از هلند وارد می‌شود نسبت به نمونه‌های قبلی این است كه نصب راحت‌تر و دقیق‌تری دارند و امتحان‌شان را هم پس داده‌اند.

 

تابلوی نقاشی و پوستر

پوستر‌ها با توجه به بافت كاغذ و نوع چاپ‌شان، كیفیتی متفاوت دارند. پوستر‌ها و نقاشی‌ها از كشورهای معتبر اروپایی یا آمریكایی وارد می‌شوند. این شركت‌ها حق امتیاز نقاشان مطرح جهان را خریداری كرده و آنها را چاپ می‌كنند. در حال حاضر علاوه بر نقاشی‌هایی كه وارد می‌شود از نقاشی‌های هنرمندان داخل كشور هم استفاده می‌شود. مشتری در رسپینا حق انتخاب دارد؛ یعنی می‌تواند قاب و فریم را همراه با نقاشی و پوستر به‌طور جداگانه انتخاب كند.

 

 اگر دل‌تان دکوراسیونی متفاوت می‌خواهد


رسپینا اولین مجموعه‌ای در ایران است كه این سبك كار را شروع كرده است. در گذشته اگر برای خرید تابلو به فروشگاهی مراجعه می‌كردید، امكان انتخاب پوستر یا نقاشی و قاب به صورت جداگانه وجود نداشت. كاری كه بازاری نیست، متفاوت است و قدرت انتخاب مشتری را بالا می‌برد.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل