سارا قاسمی پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

مجسمه‌ها در صورتی كه متناسب با محیط داخلی منزل انتخاب شوند، می‌توانند یكی از عوامل موثر در زیبایی دكوراسیون باشند. در كنار اشیای كاربردی دیگر همچون تابلو‌ها، مبلمان، شمع‌ها و. . . . مجسمه می‌تواند ‌به صورت نقطه عطف فضا عمل كند و توجه بصری ‌مهمانان شما را به خود جلب كند.

علاوه بر جنبه‌های تزئینی، مجسمه‌ها به تقویت سبك موجود در فضا نیز كمك می‌كنند بنابراین با توجه به سبك طراحی داخلی فضای منزل‌تان و سبكی كه برای دكوراسیون داخلی آن انتخاب كرده‌اید، می‌توانید تصمیم بگیرید چه مجسمه‌ای می‌تواند كامل‌كننده طراحی داخلی‌تان باشد و چشم‌ها را به خود خیره كند. در این بخش با هم یك مجسمه پلی‌استر را رنگ‌آمیزی می‌كنیم تا جلوه دوچندانی در منزل شما پیدا كند.

تغییر مجسمه

 

خانه‌تان را چشم نواز کنید


مواد لازم

  • مجسمه پلی‌استر (رزینی)
  • رنگ آكریلیك قهوه‌ای، مشكی، برنز، پتالیزیا
  • عامل كهنه‌كاری رنگ آبی فیروزه‌ای، سدری
  • گلدفینگر (واكس انگشتی)  طلایی
  • قلم‌مو
  • دستمال پارچه‌ای


مراحل کار

1. در ابتدا مجسمه پلی‌استر را كاملا سمباده بزنید تا سطحی صاف  داشته باشید، سپس توسط دستمال نمدار گرد و خاك آن را بگیرید.

2. رنگ آكریلیك قهوه‌ای را با كمی رنگ آكریلیك مشكی مخلوط و سپس توسط قلم‌مو كل مجسمه را رنگ كنید. توجه داشته باشید تمام نقاط مجسمه را با رنگ پوشش دهید. اصلی‌ترین مرحله كار، همین زمینه است كه باید خوب رنگ‌آمیزی شود.

3. با نوك قلم‌مو رنگ آكریلیك پتالیزیا را به قسمت‌هایی از مجسمه (مانند صورت و بدن) ضربه بزنید. پس از خشك شدن رنگ مرحله قبل، عامل كهنه‌كاری آبی فیروزه‌ای را روی این قسمت‌ها بزنید و سپس با دستمال پارچه‌ای پاك كنید.

4. برای قسمت‌های باقیمانده  از مجسمه با نوك قلم‌مو رنگ آكریلیك برنز را برداشته و ضربه بزنید. اجازه دهید رنگ كاملا خشك شود، سپس عامل كهنه‌كاری سدری را توسط قلم‌مو روی این قسمت‌ها بزنید و سپس با دستمال پارچه‌ای پاك كنید.

5. در انتها انگشت را به گلدفینگر (واكس انگشتی) طلایی زده و روی قسمت‌های مختلف كار به حالت رفت و برگشت بكشید.

نکته:

عامل كهنه‌كاری پایه آب،  برای آنتیك‌كاری استفاده می‌شود. آن را قبل از مصرف كاملا هم بزنید. عامل كهنه‌كاری را به رنگ دلخواه توسط قلم‌مو روی سطح زده و سپس پاك كنید. عمل پاك كردن را می‌توان پس از خشك شدن كامل هم انجام داد.
 

تابلو برگ بسازید و رنگ تازه‌ای به محیط زندگی‌تان   ببخشید

برگ‌ های دانه‌ دانه

تابلویی چشم‌نواز علاوه بر اینكه نگاه‌ها را به سمت خود جلب خواهد كرد، درواقع طرح‌ها و رنگ‌هایی جدید به زیبایی فضای زندگی‌تان می‌افزاید.

در این بخش قصد داریم با آموزش تكنیكی آسان، تابلویی ساده را به عنصری چشمگیر و دكوراتیو تبدیل كنیم تا هم از هنر دست خود لذت ببرید و هم اطمینان حاصل كنید كه تابلو درست در سطح زاویه دید و مقابل چشم افراد باشد. نور‌پردازی نقش بسیار مهمی در نحوه جلوه تابلو‌ها روی دیوار دارد. با در نظر گرفتن یك نور‌پردازی زیبا و ملایم در قالب یك هالوژن در بالای تابلو، می‌توانید اثرتان را به یك نقطه كانونی در دكوراسیون اتاق‌تان تبدیل كنید.
 

خانه‌تان را چشم نواز کنید


مواد لازم

  •  قاب چوبی
  •  برگ طبیعی
  •  چسب چوب
  •  رنگ آكریلیك دلخواه
  •  قلم‌مو


مراحل کار

1. برای ساخت این تابلو حتما باید برگ‌های انتخابی شما، طبیعی و تازه باشند. از برگ‌های خشك استفاده نكنید. برگ‌ها را درون ظرف آب بریزید تا نرم و تازه بمانند.

2. روی قاب چوبی چسب‌چوب بزنید و برگ‌ها را به آرامی مطابق سلیقه خود روی قاب بچسبانید. این كار را تا جایی ادامه دهید كه كل قاب را برگ‌ها پر كنند سپس با دستمال روی برگ‌ها بكشید تا كاملا به سطح بچسبند.

3. پس از اتمام كار، چسب‌چوب را با مقداری آب مخلوط كنید و روی تمام برگ‌ها توسط قلم‌مو بزنید تا مانند لعابی روی تمام برگ‌ها را بپوشاند.

4. پس از خشك شدن چسب‌چوب، رنگ‌آمیزی را شروع كنید.

5. در این تابلو از رنگ‌های آكریلیك بنفش، نارنجی و سبز استفاده شده است. رنگ آكریلیك بنفش را روی تمام سطح تابلو بزنید و اجازه دهید تا كاملا خشك شود.

6. رنگ‌های نارنجی و سبز را به صورت حركات رفت و برگشت به نقاط مختلف تابلو بزنید.

7. محصول آماده است.

نکته:

این مواد و وسایل را می‌توانید از فروشگاه‌های هنری و رنگ و ابزار فروشی‌ها تهیه كنید.

این فروشگاه‌ها را پیشنهاد می‌كنیم:  میدان تجریش، خیابان دزاشیب، نبش خیابان بوعلی. شریعتی، بعد از پل رومی، خیابان موسیوند.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل