میترا جلالی شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

 قرمزی چشم در عکس بر اثر تابش نور فلاش به رگ های خونی چشم و بازتاب نور از آن ها ایجاد می گردد. برای برخی این پدیده بیشتر از دیگران ایجاد می شود و اگر شما از این دسته افراد هستید و یا عضوی از خانواده شما به این صورت است، با ما باشید تا در این مطلب نکاتی را در مورد حذف قرمزی چشم و جلوگیری از خراب شدن عکس هایتان به شما آموزش دهیم.

دوربین های کامپکت

اکثر دوربین های کامپکت یک مد کاهش قرمزی چشم دارند که باعث کوچک شدن مردمک چشم و در نتیجه کاهش قرمزی چشم در عکس می شود.

به فلاش نگاه نکنید

به سوژه بگویید مستقیماً به فلاش نگاه نکند اما در این صورت ممکن است زمانی که عکس ها را مشاهده می کنید متوجه شوید که سوژه به سمت دیگری نگاه می کند.

به بیرون نگاه کنید

اگر در یک روز آفتابی هستید به سوژه بگویید برای چند ثانیه به بیرون پنجره نگاه کند. این عمل باعث می شود چشم آن ها خود را با نور هماهنگ کند. اما هیچگاه از آن ها نخواهید مستقیماً به خورشید یا هر منبع نور دیگری نگاه کنند زیرا باعث آسیب به چشم می گردد.

فلاش را حرکت دهید

اگر از فلاش خارجی استفاده می کنید آن را در موقعیتی قرار دهید که مستقیماً در مقابل صورت سوژه نباشد.

نور بیشتری اضافه کنید

اگر در محیط های داخلی عکاسی می کنید از نور بیشتری در اتاق استفاده کنید.

از منبع نور ممتد استفاده کنید

استفاده از یک منبع نور مداوم مانند نور افکن های ال ای دی باعث می شود چشمان سوژه قبل از گرفتن عکس خود را با نور وفق دهد. اگر با گوشی آیفون عکس می گیرید می توانید از یک قاب مدل KLYP استفاده کرده و ال ای دی را به آن وصل کنید.

عکس ها را ویرایش کنید

اگر زمان گرفتن عکس برای بار دوم را ندارید و یا نمی دانستید که چشمان سوژه در هنگام عکاسی قرمز شده اند می توانید از یک نرم افزار ویرایش عکس مانند فوتوشاپ استفاده کنید. بعضی از نرم افزار ها گزینه ای به نام حذف کننده قرمزی چشم دارند اما بعضی دیگر مانند فوتوشاپ از یک قلم مو (Brush) برای حذف قرمزی چشم استفاده می کنند. همچنین شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

در اینجا روش این کار در فوتوشاپ را به شما آموزش می دهیم:

عکس خود را باز کرده و ابزار Red Eye را انتخاب کنید. این ابزار در سمت چپ و در منویی که به شکل چسب زخم است وجود دارد. پس از انتخاب این ابزار در نوار بالای صفحه دو گزینه وجود دارد: سایز مردمک چشم (Pupil Eye) و آپشن های تاریک کننده (Darken Options).

اما قبل از هر تغییری بهتر است که از قلم مو استفاده کنید تا ببینید که واقعاً به آن تغییر نیاز است یا خیر. برای استفاده از براش تنها لازم است که نشانگر را روی مردمک قرار داده و کلیک کنید. سپس منتظر باشید تا فوتوشاپ تغییرات را اعمال کند.



شارژ سریع موبایل