مهدی خاکپور شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

تا زمانی که شما دارای دندان هستید، در خطر پوسیدگی دندان نیز قرار دارید. این مهم است که به درک وجود خطرات مختلف برای افراد مختلف و تاثیری که این خطرات برای ایجاد تغییر در طول دوره زندگی یک بیمار بوجود می آورد اهمیت قائل شد.

قند و شکر یک علت فروپاشی دندان است. باکتری هایی در دهان همه ما وجود دارد که هنگام استفاده از قند اسیدی تولید می کند که این باکتری های اسیدی به دندان آسیب می رساند اسید با ایجاد سوراخ در دندان اجازه می دهد که باکتری ها به چند برابر شده و گسترش آن ها به مرور به دیگر دندان ها سرایت کرده و آن ها را نیز سوراخ می کند.

بزاق دهان محافظ طبیعی ما در برابر پوسسیدگی است. مقدار و کیفیت بزاق اغلب به عامل سن بستگی دارد. این ممکن است به دلیل شرایط پزشکی (از جمله نیاز به دارو) و تغییرات فیزیولوژِکی که منجبر به خشکی دهان می شود.

با بالاتر رفتن سن ریشه دندان بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرد. زیرا اسیدهای باکتریایی می توانند بسیار سریع تر از مینای دندان در سطوح ریشه سوراخ ایجاد کنند.

راه های ساده برای جلوگیری از پوسیدگی دندان را می توان مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و معاینه دندان ها و مراجعه به دندانپزشک سالی دو بار در سال را بر شمرد. مراجعه به دندانپزشک هم برای سفارشی کردن یک برنامه پیشگیری براساس عوامل خطر برای بیمار، معاینه هم ترازی دندان و سلامت لثه و استخوان لازم می باشد.



شارژ سریع موبایل