مهدی خاکپور شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

بهترین راه برای اینکه در موقع حرکت وسایل نقلیه دچار تهوع نشویم، خوردن غذاهای خواب آور، مثل کاهو است. پزشکان قدیم ایران هم، خوردن کاهو را بهترین دارو برای جلوگیری از عوارض تغییر آب و هوای اقلیمی می دانستند. 

 

درمان تهوع و دل هم خوردگی در طب سنتی

 

علاوه بر این وضع، ذخیره ویتامین « ب » در بدن مسافر، در دل بهم خوردگی، هنگام سفر اثر دارد. به همین جهت عکس العمل بدن در برابر این عارضه در اشخاص، متفاوت است. عده ای همین که وارد کشتی، هواپیما یا اتومبیل می شوند، حالت چرت در خود حس کرده و کم کم به خواب میروند و عده ای برعکس به هیجان آمده دچار سرگیجه و استفراغ می شوند. این موضوع ارتباط به مقدار ویتامین ب در بدن دارد. یعنی آنکه بخواب می رود از این ویتامین زیاد دارد و خوابش عمیق است و آنکه به هیجان آمده و مبتلا به دل هم خوردگی می شود، از این ویتامین کسر دارد. 

بنابراین دسته اول و دوم می توانند خرما، کشمش، سیب، پیاز خام و سایر میوه ها و سبزی های آرامبخش را میل نمایند و دسته دوم حتما باید غذاهایی که دارای ویتامین ب می باشد، مثل جگر، سبوس، برنج، مرکبات و گوشت و ماهی، زیاد میل نمایند و بدین وسیله بیماری خود را تسکین دهند. خوردن آب لیمو به محض ورود به وسایل نقلیه برای این بیماران نهایت لزوم را دارد و همچنین خوردن قهوه و چای، مسکن خوبی برای آنهاست. دسته دوم می توانند مقداری کاهو میل کنند تا آنها هم مثل دسته اول بخواب روند و احساس ناراحتی نکنند. 

 

درمان تهوع و دل هم خوردگی در طب سنتی

 

آب لیمو دل بهم خوردگی را معالجه می کند.

پرتقال ضد استفراغ است و از دل بهم خوردگی و استفراغ جلوگیری میکند.

نعناع سبز در رفع دل بهم خوردگی های تشنجی مفید است.



شارژ سریع موبایل