سارا قاسمی يكشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

کودکان مدرن که در عصر حاضر زندگی می کنند، زمانی را که به شبکه جهانی اینترنت دسترسی نداشتند را به خاطر نمی آورند. کودکان مطمئناً بیشتر از شما در خانه هستند و بیشتر از شما از اینترنت استفاده می نمایند. در بخش های قبلی این مطلب در خصوص اصول اولیه كنترل فرزندان توسط والدین صحبت نمودیم. در بخش آخر این مطلب نیز قصد داریم تا در خصوص اطلاع رسانی و مدیریت فرزندان از راه دور و ویژگی های پیشرفته نرم افزارهای كنترل فرزندان صحبت نماییم.

 

اطلاع رسانی و مدیریت فرزندان از راه دور

بیشتر سیستم های کنترلی که توسط والدین استفاده می شوند، گزینه ای دارند که در صورتی که انتخاب شود، والدین می توانند اطلاع رسانی لازم را از طریق متن و یا ایمیل دریافت کنند. این اطلاع رسانی ها معمولاً هنگامی انجام می شود که فرزند تلاش کند تا به یک سایت مسدود شده دسترسی داشته باشد یا هر یک از قداعد کنترلی را رعایت نکند یا ...

همچنین نرم افزارهای کنترلی ابزاری دارند که با استفاده از آن فرزندان می توانند از راه دور، درخواست هایی را از والدین خود داشته باشند. برای مثال بخواهند مجوز دسترسی به سایتی را که اشتباهی فیلتر شده است را داشته باشند و یا زمان آنلاین بودن بیشتری برای انجام تمرینات از والدین درخواست نمایند.

در اغلب موارد با استفاده از یک کنسول آنلاین، والدین می توانند به نرم افزار کنترلی دسترسی داشته باشند و تنظیمات نرم افزار را تغییر دهند و یا گزارش های فعالیت را بررسی کرده و یا به درخواست های از راه دور فرزندان پاسخ دهند و هر تغییر دیگری که در مورد استفاده فرزندان از اینترنت باشد را می توانید در این بخش تنظیم نمایید.

 

ویژگی های پیشرفته

اگر از اصول اولیه کنترل فرزندان توسط این نرم افزارها رضایت كافی نداشتید، می توانید از ویژگی های پیشرفته تر این نرم افزارها استفاده نمایید. برخی محدودیت های دسترسی به بازی ها، نمایش های تلویزیونی، و فیلم را شامل می شوند. برخی از این سیستم های به كودكان اجازه می دهند تا به صورت فوری با والدین خود ارتباط متنی برقرار كنند. مسدود کردن برنامه های کاربردی خاص یکی دیگر از ویژگی های پیشرفته است، كه اجازه جستجوی ایمن را در پورتال های جستجو فراهم می آورد.

شما همچنین می خواهید نسخه های پیشرفته نرم افزارهای استاندارد را پیدا كنید. به عنوان مثال بهترین روش برای كنترل محتوا، فقط استفاده از پایگاه داده هایی با دسته بندی های مختلف نیست. این نرم افزارها، محتوای صفحه را در همان لحظه، بررسی می نمایند. به طوری كه فرزند شما به یك داستان دسترسی دارد اما اصطلاحات عاشقانه داستان را حذف می نماید. برای اینكه با این ویژگی های پیشرفته آشنا شوید، باید ویژگی های مختلف این نرم افزارها را بطور كامل بررسی نمایید.

برخی از این نرم افزارها عبارتند از :

* ContentWatch Net Nanny 7

* Symantec Norton Family Premier

* Circle With Disney

* Mobicip

* Kaspersky Safe Kids

* Qustodio Parental Control 2015

* Clean Router

* OpenDNS Home VIP

* uKnowKids Premier

* SafeDNS



شارژ سریع موبایل