مهدی خاکپور سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

دانشمندان گامی دیگر به سوی درک ناشناخته های مغز در چگونگی مدیریت احساسات برداشتند.

درک این واقعیت هیجان انگیز که مغز به عنوان مرکز فرماندهی بدن آن هم با ساختاری پیچیده و ناشناخته چگونه احساسات مختلف را تجزیه و تحلیل و مدیریت می کند همواره برای دانشمندان جذاب و سؤال برانگیز بوده است.

اکنون تیمی از دانشمندان دانشگاه MIT به پیشرفتهایی در این زمینه دست یافته اند. آنها موفق به تشخیص دو ارتباط نورونی در مناطق آمیگلادای مغز شده اند که رویدادهای احساسی منفی و مثبت را پردازش می کند.

این دانشمندان توانستند با استفاده از نوعی پروتئین حساس به نور گروههای نورونی را برچسب گذاری کنند. در خلال این بررسی ها مشخص شد که نورونهای مورد نظر از کانالهای پیچیده اما موازی نسبت به موقعیتهایی که فرد در آن قرار می گیرد واکنشهای متفاوتی از خود بروز می دهند.

این یافته نشان داد که برخی نورونها در یکی از این ارتباطات نورونی در قبال نوعی احساس خاص به هیجان آمده و این درحالی است که برخی نورونهای دیگر با بروز واکنشی متفاوت مانع از بروز احساسات هیجانی می شوند.

دانشمندان دانشگاه MIT به این باور رسیده اند که برآیند این نوع واکنشهای نورونی در یک کانال است که می تواند به مدیریت احساسات مختلف توسط مغز منجر شود.

البته این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و دانشمندان تلاش می کنند تا با نفوذ به اعماق ناشناخته مغز گروههای نورونی به خصوص و تأثیرگذار را شناسایی کنند.

درصورت کسب موفقیتهای بیشتر در این عرصه می توان امیدوار بود که توضیح منطقی برای عوامل تأثیرگذار بر سلامت روحی روانی ارایه کرد.



شارژ سریع موبایل