سمیه قاسمی سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

مجموعه برج میلاد و به خصوص برنامه های مختلفی که در فصول و مناسبت های مختلف برای آن در نظر گرفته می شود موجب شده است تا بازدیدکنندگان بسیاری جذب آن شوند.در این بخش شما به طور خلاصه با بخش های مختلف برج آشنا می شوید که می توانید از بازدید آنها لذت ببرید.

ساختمان پای برج در 6 طبقه بنا شده و طبقه همکف لابی به ورودی و پذیرش بازدید کنندگان اختصاص یافته است. سقف بتنی یکپارچه قوسی شکل و منحصر به فرد این ساختمان از برجسته ترین کارهای بتنی معماری معاصر محسوب می شود. طرح روی این سقف نقش هندسی یک گره ایرانی است.از دیگر ویژگی های این سازه نحوه اجرای پایه های X شکل و بام قوسی آن به همراه استفاده از یک نوع بتن به جای سنگ در نمای بیرونی ساختمان لابی است.اثر هنری زیبایی با عنوان لیلی و مجنون بر زیبایی های این طبقه افزوده است.

شکل کلی بدنه برج یا همان شفت یک هشت ضلعی مرکزی با تعدادی دیوار داخلی و چهار باله ذوزنقه ای شکل است.بدنه اصلی کاربری عمومی ندارد و فقط محل عبور تأسیسات و آسانسورهای پرسرعت است.

اصلی ترین بخش که ساختمان رأس برج میلاد است یکی از بزرگترین ساختمانهای رأس در برج های مخابراتی دنیا محسوب می شود.

سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد با ظرفیت 1600 نفر در 2 طبقه همکف و بالکن،و با امکانات منحصر به فرد و فضاهای اختصاصی بهترین مجموعه همایش در شهر تهران است. با توجه به سیستم های صوتی مجهز و پیشرفته ای که برای این سالن به کار گرفته شده است باید گفت این سالن در حال حاضر مجهزترین سالن برای اجرای برنامه های کنسرت های موسیقی در کشور است.

البته غیر از سالن اصلی، سالن های دیگری نیز برای برپایی جلسات و کنفرانس هایی با ظرفیت کمتر مجموعه برج میلاد وجود دارد.سالن های 5 و 4 که حدود 100 نفر ظرفیت دارند در مرکز همایش های برج میلاد،به نمایش فیلم های روز سینما اختصاص دارد.

گنبد آسمان که گنبدی شیشه ای است در آخرین طبقه عمومی برج قرار دارد.بر روی دیوار هشت ضلعی مرکزی این طبقه کار هنری اجرا و نصب شده است که جلوه خاصی به این طبقه داده است. این اثر هنری بر پایه مجموعه ای از نمادها، اسطوره ها و روایت های کهن ایران زمین شکل گرفته و بازگو کننده سیر تکاملی فرهنگ و تمدن 9 هزار ساله ایرانیان از دوران امپراطوری بزرگ ایران، دوران شکوهمند اسلامی تا زمان کنونی است. چهار دیواره اصلی اثر، هر یک الهام گرفته از نقش مایه های گوناگونی است مرتبط با یکی از نشانه های چهارگانه که در آمیزش با دنیای پر رمز و راز هندسه، ریاضیات و نجوم قرار گرفته است. این نقش ها پیوسته الهام بخش هنر و معماری ایران در دوران گوناگونی بوده که با تفکر ایرانی، اسلامی در نمونه های درخشان میراث فرهنگی و هنری این سرزمین تجلی یافته است.

مقام اول بزرگ ترین رستوران گردان جهان در ارتفاع 276 متری متعلق به برج میلاد تهران است. این رستوران در طبقه ششم رأس برج با ظرفیت بیش از 300 نفر فضایی دلنشین دارد که اثری از شاهنامه فردوسی بر زیبایی این رستوران افزوده است. این رستوران از دو فضای ثابت و متحرک تشکیل شده است. بخش متحرک در هر ساعت 360 درجه به دور خود چرخیده و منظره تمام شهر را به بازدید کنندگان نشان می دهد.
 

 گوشه و کنار برج میلاد تهران


تریای برج میلاد تهران در ارتفاع 266 متری برج میلاد فضای دلنشین با چشم انداز کم نظیر فراغت گاه یک فنجان چای گرم بر بلندای شهر تهران است.

سکوی دید سربسته که سومین طبقه از سازه رأس است به موزه هدایای شهرداری شهرهای مختلف به شهرداری تهران اختصاص پیدا کرده است و در آن می توان کلید دروازه شهرهایی چون بانکوک را دید.

موزه سکه های باستانی برج میلاد تهران واقع در سکوی دید بسته در طبقه چهارم سازه راس با امکان دید به پایین برج قرار گرفته است.

طبقه پنجم برج میلاد محل موزه مشاهیر است. در این محل بازدیدکنندگان تندیس مشاهیر، نویسندگان و دانشمندان ایرانی را مشاهده می کنند.

بزرگ ترین سکوی دید باز جهان در بزرگترین قطر سازه رأس برج میلاد در طبقه هفتم واقع شده است. این طبقه دارای بخش داخلی نیز می شود که محل برپایی رواق هنر است. در این رواق هنرمندان از رشته های مختلف به عرضه و آموزش صنایع دستی مشغول هستند.

در طبقه دهم سازه رأس برج،رستوران ویژه ای طراحی شده است و یکی از سکوهای دید باز برج در این طبقه قرار دارد که امکان بازدید ویژه همراه با پذیرایی را فراهم می کند.

از دیگر امکانات برج میلاد میتوان به مدرن ترین سینمای 6 بعدی کشور،لیزریوم،دلفیناریوم،پینت بال،فیش اسپا(ماساژماهی)،انواع و اقسام رستوران سنتی، فست فود و کافی شاپ ها،پیست دوچرخه سواری،مهمانسرا و راپل اشاره کرد.

با این اوصاف باید چند ساعتی را برای گردش در این سازه بی نظیر اختصاص دهید.هرچند اگر فرصت کافی ندارید می توانید بازدید مجازی نیز داشته باشید.بازدید حضوری همه روزه از 9 الی 21 شب امکان پذیر است و دسترسی به این مکان بسیار ساده است.

ضمن آنکه از تاریخ 13 آبان الی 21 آذر سوگواره عاشورایی هنر ایرانی "خیمه ها و نجواها" در این مکان برقرار و بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.
همچنین از تاریخ 13 الی 22 آبان برنامه سوگ چامه ها(اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر) از ساعت 18 الی 22 در این مکان برقرار است.



شارژ سریع موبایل