امین شجاعی دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

فیلمهایی که در زیر آورده ایم قابلیت این را دارند که اوضاع سینما را بهتر کنند، آثاری که می توانند امیدوارمان کند به اینکه سینما و مردم بیشتر با هم اخت شوند، می توانند دل ما را خوش کنند، دل آن بوفه دار سینما را که دخلش بسته به میزان تماشاچیان فیلمهاست، آن مامور درب ورودی که نگاهش به دستان مخاطبین سینماست و...همه ی کسانی که درگیر و دار سینما و رویا، روزگار می گذارنند.

اگر فیلم خوب داشته باشیم، کسی به تماشای آن در کمتر از ابعاد پرده های سینما راضی نیست ، گزینه های وسوسه کننده ی اکران پیش روی سینمای ایران در سال 94 را مرور کرده ایم.این فهرست شامل فیلمهایی میشود که هنوز مراحل فنی را به طور کامل طی نکرده اند، این غالب یادداشت ها را ادامه خواهیم داد هر از چندگاهی از فیلمهای در حا ل تولید که دورنمای سینما را نشان می دهد خواهیم نوشت.

 

اژدها وارد میشود  - مانی حقیقی

 

چرا باید به این 5 فیلم امیدوار باشیم؟

 

(شن . جن .ین) نام سابق ساخته ی مانی حقیقی است، که تبدیل به "اژدها وارد می شود" شده است، مانی حقیقی که با فیلمهای: کنعان و پذیرایی ساده نشان داده است. سبک وسیاق خاص خودش را دارد و حرف تازه ای در سینمای ایران است .در مورد داستان فیلم جدیدش اطلاعاتی بیرون نداده است در حال حاضر کار فیلمبرداری فیلم تازه ی حقیقی تمام شده است، فیلم در مرحله ی تدوین به سر می برد توسط خانم هایده صفی یاری ،از بازیگران فیلم می توان به امیر جدیدی بازیگر نقش: پیروزدر( رخ دیوانه) نام برد، جدیدی در کنار: نادر فلاح ،همایون غنی زاده و احسان گودرزی در فیلم( اژدها وارد می شود) ایفای نقش کرده اند.

چرا باید امیدوار باشیم ؟ مانی حقیقی فیلمساز صاحب سبکی است و هیچوقت آثارش منتقدین را نا امید نکرده است.

 

نفس – نرگس آبیار

 

چرا باید به این 5 فیلم امیدوار باشیم؟

 

باز هم با یک فیلم اقتباسی دیگر طرفیم، خانم آبیار پس از موفقیت بزرگی که در فیلم "شیار143 "داشت، باز اقتباس کرده است از داستانی به قلم خودش: او زندگی 4 کودک را در دهه ی 50 خورشیدی محور فیلم تازه ی خود قرار داده است،  ترکیب بازیگران فیلم اغواکننده است،.

سیامک صفری پس از ایفای نقش در فیلم (اعترافات یک ذهن خطرناک) در "نفس" و در مقابل دوربین ساعد نیک ذات ایفای نقش می کند، همچنین حضور پانته آ پناهی ها در نقش یک مادر بزرگ از جذابیت های فیلم خواهد بود، فیلم جدید آبیار در لوکیشن های متنوع شامل یزد ،تهران ،شاهرود و کرج در حال فیلمبرداری است. حضور مهران احمدی و جمشید هاشم پور" نفس" را از لحاظ بازیگری جذابتر کرده است.

چرا باید امیدوار باشیم ؟ نگاه متفاوت آبیار به داستان ها و آدم های تکراری نظیر نگاهی که به کاراکتر مادر شهید در فیلم شیار 143 داشت نشان داده است که پرداخت او از یک داستان دهه ی پنجاهی باید جذاب باشد.

 

به دنیا آمدن – محسن عبدالوهاب

 

چرا باید به این 5 فیلم امیدوار باشیم؟

 

فیلم جدید عبدالوهاب یار همیشگی رخشان بنی اعتماد با داستانی به نظر نه چندان تازه (زندگی یک زوج دچار مشکل می شود) از امیدهای دیگر سینمای امسال است، کارگردان فرم گرا یی چون عبدالوهاب با ساخت( لطفا مزاحم نشوید) نشان داد که سالها کار در کنار رخشان بنی اعتماد اندوخته ی مناسبی برای او داشته است، او کارگردان کم کاری است فاصله ی کار قبلی اش تا این کار نزدیک به پنج سال بوده است.

آنگونه که خودش گفته: نبود سرمایه گذار برای فیلمی که داستان معمولی دارد از دلایل این وقفه ی طولانی است، فیلمی که در یزد فیلمبرداری شده و از حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی و الهام کردا بهره می برد، فیلم هم اکنون در مرحله ی تدوین به سر می برد: تدوین مشترک محسن عبدالوهاب و دخترش.

چراباید امیدوار باشیم ؟ سینمای اجتماعی و دور از اغراق و ساختارمند عبدالوهاب ارزش انتظارکشیدن را دارد .

 

نیمرخ ها – ایرج کریمی

 

چرا باید به این 5 فیلم امیدوار باشیم؟

 

هشت سالی زمان برد تا فیلمنامه ی (نیمرخ ها ) تبدیل به فیلم شود ،نقد نویس برجسته ی سینما بنا به دلایل مختلف مجبور شد فیلمش را در محاق نگهدارد، فیلمی با فیلمنامه ای به قلم "ایرج کریمی"(نیمرخ ها)  روایتگر داستان زندگی زوج جوانی است، که مرد به دلیل سرطان روزهای آخر عمرش را می گذراند و در ادامه رقابتی بین مادر و همسر او رخ می دهد  ،فیلم آخرین مراحل فنی را طی میکند.

فیلمی بابازی سحر دولتشاهی ،رویا نونهالی ،بابک حمیدیان و هومن سیدی که با توجه به داستان خاصش به احتمال زیاد دیده خواهد شد قرار است اولین نمایش فیلم در بخش بین الملل جشنواره فجر باشد .

چرا باید امیدوار باشیم ؟ ایرج کریمی پس از آزمون و خطاهایی که داشته به نظر می رسد، برگ برنده اش را رو خواهد کرد.

 

آی ام نات سالوادور – منوچهر هادی

 

چرا باید به این 5 فیلم امیدوار باشیم؟

 

ناصر و خانواده اش به وسیله آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت میشوند،آنجل دختری برزیلی او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است..منوچهر هادی در پنجمین تجربه اش دست به تجربه ی خاصی زده است استفاده از رضا عطاران در کنار ریوالدو ستاره ی مشهور برزیلی و احتمالا اضافه شدن چند ستاره ی دیگر فوتبال برزیل و از همه مهمتر فیلمبرداری فیلم در برزیل همه و همه نشان از فیلمی متفاوت دارند به شرط آنکه فیلم مسخ ستاره هایش نشود ،ژیلا صادقی و یکتا ناصر از دیگر بازیگران آی ام نات سالوادور هستند .

چرا باید امیدوار باشیم ؟ فیلم باید یکی از متفاوت ترین فیلم ها از لحاظ بصری در سینمای ایران باشد.در ضمن مخاطب این روزهای سینما برای خندیدن راحت تر خرج می کند.



شارژ سریع موبایل