میترا جلالی چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

قبول داریم که او بازیکن کم نظیری است و یوونتوس باید به داشتن اش افتخار کند؛ اما اصلا فکرش را نمی کردیم که او آنقدر خوب باشد که باشگاه های بسیاری به دنبال جذب اش باشند و این گونه با یکدیگری مراقبت کنند. عملکردش در یووه فوق العاده بود و در جام جهانی 2014 هم نشان داد که بازیکنی موثر برای هر تیمی است.


شروع

در 6 سالگی در یک تیم محلی فوتبال اش را شروع کرد. سال 2006 آن تیم محلی را ترک کرد و به تورسی آمد و یک سال بعد به جوانان لوهارو پیوست تا فوتبال را جدی تر پیگیری کند. در سال 2009 مورد توجه استعدادیابان منچستر یونایتد قرار گرفت و سر از تیم جوانان این باشگاه در آورد. آنجا بود که توانست برای نخستین بار در یک لیگ حرفه ای توپ بزند.

منچستر یونایتد

 

درباره ستاره ای که هواخواهان زیادی دارد


31 ژوئیه 2009 پوگبا اعلام کرد می خواهد تیم فوتبال لوهاور را ترک گفته و به آکادمی فوتبال منچستر یونایتد بپیوندند. البته در قراردادش با لوهاور شرط سنی و امضای مجوز ترک کشور به وسیله والدین اش مطرح بود که او تمامی این  مراحل را با گذشت زمان پشت سر گذاشت تا بتواند راهی اولدترافورد شود.

پل پوگبا پس از حضور در تیم جوانان یونایتد در فصل 12-2011 به تیم اصلی منتقل شد تا زیر نظر سر الکس فرگوسن به کارش ادامه دهد، اما در یونایتد فرصت زیادی به او داده نشد. پوگبا در این فصل تنها7 بار برای منچستر یونایتد به میدان رفت که تنها 3 تای آن لیگ برتر بود.

یوونتوس

 

درباره ستاره ای که هواخواهان زیادی دارد


روز سوم ژوئیه 2012 سرالکس فرگوسن تایید کرد که پل پوگبا به یوونتوس خواهد رفت و قرارداد جدیدی با او به امضا نخواهدرسید. فرگی به این مورد اشاره کرد که پوگبا خیلی وقت است که با یوونتوس در ارتباط بوده و با آن ها قراردادی داخلی امضا کرده. سرمربی شیاطین سرخ با انتقاد از پوگبا گفت: «بازیکنان فوتبال باید صادق باشند و این رفتار پوگبا با ما اصلا درست نبوده است.» به هر حال این اتفاق مهم رخ داد و پوگبا رسما به یوونتوس پیوست. پوگبا در تورین به بازیکنی ثابت تبدیل شد و حالا مشتریان پروپا قرصی خواهان به خدمت گرفتن او هستند.

تیم ملی

پوگبا در رده های مختلف سنی برای تیم مل فرانسه به میدان رفته است. او 17 بازی و یک گل زده برای تیم زیر 16 سال، 10 بازی و 2 گل برای تیم زیر 17سال، 6 بازی و یک گل برای تیم زیر 18 سال، 12 بازی و 4 گل برای تیم زیر 19 سال و 13 بازی و 3گل برای تیم زیر 20 سال به ثبت رسانده است. پوگبا روز 22 مارس 2013 نخستین بازی اش را برای تیم ملی فرانسه انجام داد. در آن بازی فرانسه مقابل گرجستان در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل بازی کرد و پوگبا 90 دقیقه در ترکیب تیم حضور داشت. خروس های آبی آن بازی را 3 بر یک بردند.

 

درباره ستاره ای که هواخواهان زیادی دارد


روز دهم سپتامبر 2013 نیز روز مهمی در زندگی پوگبا است. او در آن روز در بازی مقابل بلاروس در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، نخستین گل ملی اش را به ثمر ساند. در این بازی که در زمین بلاروس انجام شد، فراسنه 4 بر 2 به برتری رسید. گل چهارم فرانسوی ها را پوگبا به تور دروازه حریف رسند. موفقیت اش در جام جهانی 2014 برزیل و کسب عنوان بهترین بازیکن جوان جام افتخار کوچکی نیست. نام پوگبا پس از جام جهانی درخشنده تر شده و او می تواند با یک انتخاب درست به ستاره ای بی بدیل تبدیل شود.

خانواده

 

درباره ستاره ای که هواخواهان زیادی دارد


پدر و مادر پوگبا اهل گینه هستند که به فرانسه مهاجرت کرده اند. او دو برادر دوقلو هم دارد که از خودش بزرگ ترند. آن دو نیز فوتبالیست ها حرفه ای هستند. فلورنتین پوگبا که یک مدافع چپ است در تیم فوتبال سن اتین در لیگ یک فرانسه بازی می کند. او سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی گینه را هم دارد و 7 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است.

ماتیاس پوگبا هم که از برادر دوقلویش دقایقی کوچک تر است عضو باشگاه کراولی تاون بوده و لیگ یک انگلستان بازی می کند. او نیز همچون برادرش سابقه بازی در تیم ملی گینه را دارد و از سال 2013 تاکنون 2 بار توانسته برای این تیم به میدان برود.

گران تر از رونالدو و مسی

مینو رایولا مدیر برنامه های پوگبا بر این باور است که او از مسی و رونالدو گران تر است. ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس درباره بازیکن اش گفته او بیش از 100 میلیون یورو ارزش دارد! حرف های آلگری شاید به این معنی باشد که او می خواهد از هر ترفندی برای نگه داشتن پوگبا در تورین سود ببرد. به هر حال قیمت هایی که مدیربرنامه ها و سرمربی پل می گویند کمی اغراق آمیز است و به نظر نمی رسد برای پوگبا بیش از 75 میلیون یورو پرداخته شود.

عشق چرم؛ عاشق رنگ مشکی

 

درباره ستاره ای که هواخواهان زیادی دارد


پوگبا عاشق رنگ مشکی است و معمولا از البسه مشکی رنگ استفاده می کند. او همچنین ترجیح می دهد به جای پوشیدن کت از کاپشن های چرمی، آن هم بیشتر به رنگ سیاه استفاده کند.

خودرو

در پارکینگ منزل اش در تورین، چند مدل خودرو را می توان پیدا کرد که شاید شاخص ترین شان مازراتی گرند توریزمو باشد. او معمولا با این خودرو سر تمرین های یوونتوس حاضر می شود.

خشونت

هرکس به چهره اش نگاه کند فکر می کند او باید بازیکن خشنی باشد، اما درست برعکس آن، فوتبال تکنیکی اش به گونه ای است که کمتر خطایی بر روی بازیکنان در کارش دیده می شود. در کل بازی ها، تاکنون 24 کارت زرد و 3 کارت قرمز گرفته است.

 

درباره ستاره ای که هواخواهان زیادی دارد


حامی مالی

اصلی ترین اسپانسر پل پوگبا، شرکت آدیداس است  که او برای شان کارهای تبلیغاتی هم انجام می دهدم. البته پوگبا چه در یوونتوس و چه در تیم ملی فرانسه باید پیراهن های نایک بر تن کند.

 

درباره ستاره ای که هواخواهان زیادی دارد

 

نام کامل: پل لابیل پوگبا

تاریخ تولد: 15 مارس 1993

محل تولد: لاگنی سورمارن- فرانسه

قد: 188 سانتی متر

وزن: 72 کیلوگرم

درآمد: 4.5 میلیون یورو

باشگاه کنونی: یوونتوس

پست: هافبک

شماره: 6

باشگاه های پیشین: منچستر یونایتد

بازی ملی: 22

گل ملی: 5

 

افتخارات:

با توجه به سن و سالش نمی توان انتظار زیادی داشت که افتخارات پرشماری در کارنامه اش به ثبت رسانده باشد، اما به واسطه بازی در یوونتوس، پوگبا توانسته عناوینی به دست بیاورد. شاید با ترانسفر شدن به باشگاه های بزرگ دیگر، افتخارات بیشتری هم نصیب اش شود.

یوونتوس

قهرمانی در سری A: 14-2013 و 13-2012

قهرمانی در سوپر جام ایتالیا: 2013 و 2012

افتخارات ملی

قهرمانی در رقابت های زیر 20 سال جهان: 2013

افتخارات شخصی

توپ طلای رقابت های زیر 20 سال جهان در سال 2013

پسر طلایی سال 2013

بهترین بازیکن جوان جام جهانی در سال 2014



شارژ سریع موبایل