عادل مسعودی پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

باسیلیکای سن مارکو یکی از دیدنیهای ونیز ایتالیا یکی از باشکوه ترین کلیساهای جامع دنیا در یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. کلیسای جامع سن مارکو، یکی از بهترین نمادهای معماری بیزانسی در شهر ونیز است و در میدان سن مارکو در بالای کانال گراند واقع شده است.

 

این کلیسا را با نام سنت مارک نیز می شناسند. معماری آن به سبک رومی و بیزانسی است. نقشه صلیبی همچون یونانی ها دارد و با پنج گنبد پوشانده شده است. کلیسای سن مارکو در ضلع شرقی میدان سن مارکو واقع شده است. نمای ساختمان با موزاییک های رنگی گوتیک تزیین شده است.

 

کاشی های سقف و دیوارهای داخلی این کلیسا طلا کاری شده اند و کف ساختمان نیز با سنگ مرمر با نقش و نگار حیوانات و اشکال هندسی پوشیده شده است. این موزاییک ها و کاشی ها که به قرن 12 میلادی تعلق دارند، بازگو کننده داستان عهد جدید و اعلام کننده پیام رستگاری در مسیحیت هستند.

 

تعدادی از کاشی ها نیز به قرن 13 میلادی تعلق دارند و بازگو کننده داستان های عهد عتیق هستند. به ویژه داستان های خروج و پیدایش عهد عتیق را بازگو می کنند. پس زمینه سقف و دیوارها به رنگ طلایی رنگ آمیزی شده اند که نماد الوهیت، قدرت و ثروت شهر است.

 

کلیسای باسیلیکا

 

کلیسای باسیلیکا

 

کلیسای باسیلیکا

 

کلیسای باسیلیکا

 



شارژ سریع موبایل